Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av milemoon
Jag har problem. Bilen går igång som vanligt. När motortempen har kommit upp i normal värme så tvärdör den ibland. Lambda lampan lyser och tempmätaren går ner till noll. Även fläkten går i gång. Jag bytte tempgivare och bilen fungerade bra i några dagar, men sen uppkom samma fel igen. Även när jag startade bilen i ca 0 grader i luften så visade tempmätaren ganska hög temperatur och fläkter gick igång. Någon som har någon aning om vad det kan vara?

/Emil
av rd350
Kabel till tempgivaren? Kolla kabel mellanbox och tempgivare, kanske bara kontaktstycket vid givaren eftersom den funkade ett par dar.
av milemoon
[quote="rd350"]Kabel till tempgivaren? Kolla kabel mellanbox och tempgivare, kanske bara kontaktstycket vid givaren eftersom den funkade ett par dar.[/quote

drog ur o satte i kontaken, verkar vara där det felar.. har rengjort i sprutat i kontakt spray. Verkar fungera kanon =) TACK!

MEN...
Jag testade även att dra ut kontakten o starta bilen.. Självklart känner ju inte boxen att det sitter en givare, så nu har lambdalampan tänts på heltid. (innan var det bara tillfälligt som den lyste, just när det felade) Någon som vet hur man återställer lampan?

Mvh
av wexe
Du kan juh alltid lätta på minspolen en stund om du inte vill kolla felkoderna, Sen beror det på vilken åris du har på bilen kan va diagnos box under huven vid höger lykta eller odb under mynt facket
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw