Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ska jag våga köra biltemas "universal" (titanium) eller den "modellanpassad" där den senare finns till 850 2.5 20v...alltså samma motor......eller vart ska jag köpa den om vi bortser från Volvo?

verkar vara en djungel med fabrikat och kontakter och resistanser beroende på årsmodeller ....universal kontakter som passar pefekt men inte fungerar beroende på motstånd...skalade kontakter...oskalade kontakter.... inte ens om man slår på regnummret hos vissa återförsäljare får man rätt pryl har jag läst endel personer skrivit ..osv.

Är det någon som vet vilken sond och vart jag kan köpa den som passar till min V70 -97 ..till ett rimligt pris? tacksam för svar ,,, (det är den främre jag söker)

m.v.h
Senast redigerad av 1 pekka88, redigerad totalt 0 gånger.
ska jag våga köra biltemas "universal" (titanium) eller den "modellanpassad" där den senare finns till 850 2.5 20v...alltså samma motor......eller vart ska jag köpa den om vi bortser från Volvo?
2,5 20v har INTE titaniumsond. Har du en 2,5 10v så kan du använda biltemas universal-titanium-sond. Till 2,5 20v funkar dom modellanpassade tydligen bra, till turbon vet jag inte vilken typ av sond det ska vara.
Det hjälper betydligt om du skriver vad du har för motor!
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw