Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av boney
jag tänkte modifiera låskolven till mitt x70 handtag så att min 850 nyckel passar.
jag såg en guide någonstans på hur man gjorde men har sökt i 20 min utan resultat. om någon vet var den guiden finns så vore det guld.
Användarvisningsbild
av Dalmans
bumpar upp tråden..

jag har fyra X70 handtag monterade på min kärra.
funderar nu på att även byta ut handtaget på bakluckan (eller jag funderar på att byta hela bakluckan, men det hör inte hit)

frågan är, är det lika mycket pyssel för att få min 850 nyckel att passa i bakluckan? då jag inte har någon låskolv på dörrarna är det ju ganska viktigt att ha fungerande kolv bak iaf :D
Användarvisningsbild
av LionKing75
Återupptar tråden.

Har hört att man skall kunna använda ett höger-handtag på förardörren, så man slipper att modifiera låskolven för att 850-nyckeln ska passa.

Kan någon bekräfta eller dementera denna uppgift?
Användarvisningsbild
av Loppan78
Japp så kan man absolut göra. Så gjorde jag på min 850. Tycker också att det blir snyggare utan låskolv i handtagen. Man kan ju fortfarande låsa upp bilen via låset i bakluckan om det fjärrstyrda centrallåset/larmet skulle sluta att fungera om man nu har detta.
Loppan78 skrev:Japp så kan man absolut göra. Så gjorde jag på min 850. Tycker också att det blir snyggare utan låskolv i handtagen. Man kan ju fortfarande låsa upp bilen via låset i bakluckan om det fjärrstyrda centrallåset/larmet skulle sluta att fungera om man nu har detta.
Aha. Trodde att även höger-handtaget hade hål för låskista/kolv, men att 850:ns lås/kolv passade på DET handtaget och därav kunde monteras på förardörren. Nu är det så att jag har c-lås, men saknar fjärrstyrning av detta... och nyckeln kan inte vridas om i låset på bagageluckan. Vet inte om det bara kärvar eller om det är någe med låset.

ingen expert, men sitter det inte elekroniska […]

Ökendålig funktion. På min BMW ka[…]

Hög tomgång

2-3-2 tyder ofta på tjyvluft 2-3-2 = Lam[…]

Ser ut som att du har gjort helt rätt. Tvivla[…]