Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hugg
V70 -98 2.0 10V. Mycket svårstartad kall har servat bilen i nov i samband med topp renovering efter en kokning. alla tänd delar bytta luftfilt olja oljefilt, samt vevhusvent,ventiltätningar....osv. När ja skall starta den kall får man nöta o nöta ibland hostar den till o sedan mer o mer tills den slutligen hostar i gång o går mycket ojämmnt på tomgång rör man vid gasen dör motorn bums. efter 2-3 min ojämmn tomgång kan man smyga på gasen där igenom få motorn att gå bättre. Precis som man kvävermotorn med för mycket luft o lite bränsle. endast detta symtom när bilen är kall,, lagt märke till att temp mätarn inne i bilen spelar spratt i bland visar 70-80 fast bilen stått 16-17 timmar,, funderar om de kan vara nån temp sensor som styr insprut/kallstart som kan vara boven i detta? ??:-/ skall tillläggas att bilen gått klock rent sedan nov tills förra helgen.! ??:-/
Användarvisningsbild
av sidhabo
Hm, det är väl ingen turbo ? I annat fall låter det ju som intercooler problemet ....
Har du några felkoder ?
av *pettson*
kan ju förstå att bilen är svårstartad. Den tror ju att du har samma temp i motorn som du ser på mätaren.
Byt motortempgivaren.
av hugg
nä de är ingen turbo vanlig sug. skall beställa en ny tempgivare/sensor enligt dem på mekonomen skall de finnas två st på motorn. givare o sensor skall man byta bägge? var sitter dem?
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw