Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Finns det ngr markanta skillnader mellan Packbox/topplockspackning/vevhusventilation!!!! när ngn av dessa går sönder?.

Bakre motorrummet och undre delen av bilen är nedsprutad med olja! Hittar ingen läcka!! Kylar vätskan är klar! Och nästan all olja har försvunnit :cry:

Läcker tydligen bara när man kör!

Har ni ngt bra tips och vad kan det kosta att reparera ngn av dessa?

Har en 855 se aut -97

:shock:
av cme
Jag har varit med om att om oljestickan inte är helt nedtryckt så "blåser" eller sugs en olje dimma ut vid körning (Förmodligen har du redan kollat stickan men i alla fall). Fartvinden kan skapa ett undertryck. I motorrummet./cme
av mcnuggz
så såg min sambos 850 glt ut under, det var packbox mellan motor och låda... 10000kr på volvoverkstad.. vi hittade en snubbe som gjorde det för 4000kr :D

det va olja hela vägen till bakhjulet :S
av Krutov
mcnuggz skrev:så såg min sambos 850 glt ut under, det var packbox mellan motor och låda... 10000kr på volvoverkstad.. vi hittade en snubbe som gjorde det för 4000kr :D

det va olja hela vägen till bakhjulet :S
Fast det är betydlig vanligare på manuell låda
av mcnuggz
hon har automatlåda...
Användarvisningsbild
av X1
Ahh det visade sig vara vevhusventilationen som var helt kass! Kanon nu går den som ett skott igen! :lol:

..så det blir lite larvigt att häv[…]

Vinande ljud S40 1.8F -08

Ny generator och nu fungerar det. Tack för hj[…]

Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]