Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mickemag
hej! jag har en 850glt -92 varje gång när man ska köra iväg normalt så vill motorn nästan stanna om jag inte varvar och har ca:2000varv på motorn

någon här på forumet som trorsig veta vad detta kan beropå

bilen går jämt inga misständningar när man ligger och kör normalt
av Cornelia
mickemag skrev:
Phantom skrev:Har du kontrollerat om du har några felkoder?
Om inte så kan du börja där.

A2 1-2-1
A3 4-4-4
A6 2-1-4
A7 2-3-1
Följdfråga som lär komma :-) Har du raderat samtliga o kört en stund o kollat av de igen? Så inga gamla ligger där...

A2 koden har ju med LMMen o göra o det där att den dör har ju säkert med den att göra. Känner du nån som har en du kan få låna så är mitt tips att byta o se om felet kvarstår. Om den koden är ny vill säga.
A7 hittar jag inte i listan på felkoder, är den rätt?
av mickemag
koden a2 är 1-1-1 kollade igen såg nog fel eller nåt så det är en kod mindre :)

koden a7 får jag fram 2-3-1 har nu kollat flera gånger
av Cornelia
mickemag skrev:koden a2 är 1-1-1 kollade igen såg nog fel eller nåt så det är en kod mindre :)

koden a7 får jag fram 2-3-1 har nu kollat flera gånger
A7 är iaf för Kombi instrument o den sifferkombon finns inte :|
Du har provat att radera alla för att se vad som kommer tillbaka? Inte för att jag kanske kan hjälpa fullt ut men sitter med Haynesboken också o letar o finner inte den koden om det ska vara ur sockel A7...
av mickemag
jag har testat att spruta startgas men inget händer

kanske ska försöka leta upp en begagnad luftmassemätare då den kanske lämnar fel värden??
kan det kanske vara vevaxelvinkelgivaren som spökar?
av mickemag
dom här felkoderna som jag får vad är det jag behöver att göra med dessa eller vad är det dom vill att jag ska göra

vad är det som menas med dom är det någon som kan förklara dom vad det är som menas med dom

jag är mycket tacksam för svar så att jag kan gå vidare
av mickemag
koden A7 är nu okej 1-1-1 har gjort rent ett jordbleck vet inte om det var det som gjorde det men felmedelandet är borta iallafall

så nu är koderna
A3 4-4-4
A6 2-1-4

vad är detta? vad behöver jag kolla?
Låg batterinivå Volvo V60

Har precis bytt batteriet, efter någon vecka[…]

Före 2021 när det nya infotainmentsystem[…]

"Limp home mode" ?

/quote] ADM finns, det fylldes på för c[…]

Hej! Har en Volvo V60 -15 som har gått 18 […]