Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mickemag
Hej jag har en volvo 850 glt -92 som jag är/var nöjd med

kollade lite felkoder på bilen idag för första gången och fick då ett skräcksenario med en masa fel

A2 1-2-1
A3 4-4-4
A6 2-1-4
A7 2-3-1

jodå bilen den går att köra så jag andvänder den fortfarande men skulle vilja fixa detta om det är värt allt besvär med att byta lite delar

finns det någon som vet vad jag behöver att göra eller vart jag börjar då jag är en äkta amatör inom detta område

jag fick reda på detta forum utav en moderator på ett annat forum och detta är jag mycket glad för detta finns det mycket om volvo på

jag är mycket tacksam för all hjälp jag kan få
av mickemag
jag har försökt att släcka service-lampan med att sätta i A7 4-1-5-1 men den lyser fortfarande så något fel är det tror jag

och jag har två fel på bilen som är mycket störande
fel ett är att tank mätaren inte fungerar (jag har bytat tankarmaturen)
fel två är att när jag ska köra iväg så stryper den sig och vill dö men den kommer igen och hackar sig iväg tills den får lite högre varv och går mycket bra
av *pettson*
mickemag skrev:jag har försökt att släcka service-lampan med att sätta i A7 4-1-5-1 men den lyser fortfarande så något fel är det tror jag

och jag har två fel på bilen som är mycket störande
fel ett är att tank mätaren inte fungerar (jag har bytat tankarmaturen)
fel två är att när jag ska köra iväg så stryper den sig och vill dö men den kommer igen och hackar sig iväg tills den får lite högre varv och går mycket bra
testat kombinationen korrekt?..

slå på tändningen i läge två, bygla in A7, 4 tryck vänta tills dioden lyser. 1 tryck vänta tills dioden lyser, 5 tryck vänta tills dioden lyser, 1 tryck vänta tills dioden flimmrar.. sen stänga av nyckeln.
av mickemag
jodå jag har gjort precis som du beskriver att först trycka 4gånger tills lampan lyser och sen trycka 1 gång och vänta tills lampan lyser sen 5 sen 1

men lampan vill inte slockna och då trodde jag att den inte vill slockna pga att det finns felkoder

finns det någon här på forumet som kan hjälpa mig med min bil då det skulle kännas lite tryggare att ha en bil som inte har dessa fel

jag hade gärna åkt till en verkstad och fått detta fixat men som läget är så saknar jag jobb så då saknas det kontanter att fixa dessa fel

enda sättet är att jag får försöka att fixa själv med hjälp av er på detta forum
VOC Service

Byte batteri och uppdatering programvara utfö[…]

Nu har jag lyckats hålla igång bilen i[…]

"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på […]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Pekar den mot 4-ans tändkabel var annan g&ar[…]