Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av seattlegrunge
Finns det någon seperat behållare till spolarvätskan bak på en V70 -99 2,5T?
Tacksam för svar, ser inget bak och har 25 mil kvar till Stockholm :(
Användarvisningsbild
av ketto
nej,de är gemensam behållare fram och bak!
Spolar de ingenting där bak? Hör du pumpen gå när du spolar?

Kan va att slangen har hoppat av från skarven!
Sitter under locket på höger sida där bak! Ligger på "skenan" sen går den upp bakom klädseln vid ljusen!
Användarvisningsbild
av seattlegrunge
Tack för tipset, ska kolla vid nästa stopp...
Pumpen hörs...
Mvh
M
Användarvisningsbild
av ketto
Lycka till!
av Volvator
Är det samma på 855-95?

Min pump hörs dock kommer det inget på bakrutan.

MVH Fredde..
Användarvisningsbild
av ketto
ja,de är samma!
Användarvisningsbild
av seattlegrunge
Det lustiga i det hela är att jag körde från Malmö till Stockholm igår... det kom spolarvätska till bakrutan... efter 20 mil fyllde jag på mer spolarvätska för säkerhetsskull.... fyllde 50/50, cirka 2 liter... direkt efter påfyllningen så la bakre spolarvätskan av... pumpen hörs dock... och om det nu skulle ha frusit... så är det nästan omöjligt... det fryser inte på 30 sekunder :)

Nån som har tips o idéer? Jag har kollat slangen i luckan bak, följt så långt jag kan, allt ser bra ut... även kopplingen i bakluckans ovandel...
av Cobolt
seattlegrunge skrev:Det lustiga i det hela är att jag körde från Malmö till Stockholm igår... det kom spolarvätska till bakrutan... efter 20 mil fyllde jag på mer spolarvätska för säkerhetsskull.... fyllde 50/50, cirka 2 liter... direkt efter påfyllningen så la bakre spolarvätskan av... pumpen hörs dock... och om det nu skulle ha frusit... så är det nästan omöjligt... det fryser inte på 30 sekunder :)

Nån som har tips o idéer? Jag har kollat slangen i luckan bak, följt så långt jag kan, allt ser bra ut... även kopplingen i bakluckans ovandel...
Det sitter en backventil på slangen,den kan klägga igen om det blir kallt(Sörja)
Har du otur är det väldigt blött nere i baljan nu..

Här är ju justerbara IPD toe-rods.. :-)[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

En olycka kommer sällan ensam. Vid byte av ge[…]

..så det blir lite larvigt att häv[…]

Vinande ljud S40 1.8F -08

Ny generator och nu fungerar det. Tack för hj[…]