Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Majorass
Har en 850 GLT-96. Nyligen så började lampan "Fel på motorelektroniken" blinka till och bilen hackade under körning.
Till en början bara sporadsikt, för att sedan bli mer intensivt och så småningom okörbar, och omöjlig att starta.
Lämnade in bilen på Bilia och de bytte relä till bränslepumpen efter felsökning. När jag hämtade bilen så hann jag runt hörnet på verkstaden innan bilen började hacka likadant och lampan lyste till återigen.
Fick pengarna tillbaka och lyckades ta mig till en välrenommerad verkstad i närheten efter mkt besvär.
Efter ytterligare en felsökning så byttes vevaxelgivare och bilen hämtades.
Denna lagning fungerade i ca 10 mil, innan bilen återigen började hacka och lampan blinkar till precis som vanligt.
Ngn som har några erfarenheter/ ideer vad detta är för något?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Läser man ut felkoder så borde kan kunna få en ledtråd, annars blir det mest bara gissningar. Skulel kunna vara kamsynken eller huvudreläet med.
av Majorass
Tja, man kan ju alltid spekulera i vad verkstäderna har pysslat med i felsökningen. Ska tillbaka till senaste verkstaden imorgon. Hämtade bilen i fredags och konstaterade att felet kvarstod på fredag natt.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw