Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CDL
Hej,

Har precis registrerat mig på detta forum. Tonvis med information och riktigt bra i övrigt. All heder för detta.

Nu till min fråga. Jag har inget fjärrlås till bilen. Det sitter ett gammalt avaktiverat DEFA-larm som jag tänkte ta bort. Jag har inga fjärrar och det finns säkert en riktigt bra anledning varför det kopplades bort en gång i tiden (typ trasigt).

Nu letar jag dock ett fjärrlås. Jag pratade med Bilia och de skulle ha närmare 1800 kr för ett relä och ett par dosor. Det känns lite magstarkt. Finns det någon annan som säljer dem? Tyvärr har jag inte riktigt tid att springa på skrotar och kolla.

Alla förslag mottages tacksamt.

MVH

Daniel
Användarvisningsbild
av taxi
Hej, jag har precis satt mig in i ämnet av samma anledning som du, har en 850 -97 och jag fastnade för VGAII-relä med tillhörande fjärr! Bara stoppa i relät så funkar det, är ett dubbelrelä plats 210-211 i reläcentralen under ratten. Dessa brukar finnas framför allt på tradera, annars kolla köp och sälj här på forumet eller på svenska 85x70-klubben

Finns även mottagare att köpa, en svart liten box bakom handskfacket om det inte redan finns där, tror det tillhör VGAI (volvo guard alarm) men då är det nog lite känsligare med originalfjärr, tror inte man kan programmera om hur som helst, nån som är mer insatt kan säkert rätta mig?

Och vad du än gör, lita inte på Bilia, i västerås har dom inte fått ett enda rätt senaste åren. Förutom ett lackstift, det blev faktiskt rätt färg när jag tänker efter. Men har bla fått fel insugspackning, fel luftfilter, fel lampor till instrumenthus och eftermontera larm kunde jag glömma, "går inte" på 97:or.. :evil:
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]