Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jagrullaribland
Jag har en volvo V70-kombi 97:a. Köptes för snart 3månader sedan och i samband med detta så servades bilen och bla så fylldes kylarvätska på. I veckan som gick så började lampan blinka till kylarvätskan, vi kontrollerade nivån och fann då att den runnit ut kylarvätska då den låg under minimumnivå. Vi fyllde återigen på kylarvätska och har efter detta fortsatt att kontrollera nivån, som sedan dess inte sjunkit.

Något är ju uppenbarligen fel och någonstans läcker det, men var och i vilken takt? Vore det en jätteläcka så skulle ju allt rinna ut ganska omgående. Några bra knep/tips/råd hur man kan finna det eventuella läckaget? ??:-/
jagrullaribland skrev:Jag har en volvo V70-kombi 97:a. Köptes för snart 3månader sedan och i samband med detta så servades bilen och bla så fylldes kylarvätska på. I veckan som gick så började lampan blinka till kylarvätskan, vi kontrollerade nivån och fann då att den runnit ut kylarvätska då den låg under minimumnivå. Vi fyllde återigen på kylarvätska och har efter detta fortsatt att kontrollera nivån, som sedan dess inte sjunkit.

Något är ju uppenbarligen fel och någonstans läcker det, men var och i vilken takt? Vore det en jätteläcka så skulle ju allt rinna ut ganska omgående. Några bra knep/tips/råd hur man kan finna det eventuella läckaget? ??:-/
Ingen som har den blekaste?
Användarvisningsbild
av Taxen47
Kolla om du har blött vid gaspedalen,ifall elementet läcker.Känn med handen och lys med en lampa upp under brädan.Fyllde dom bara på vätska eller bytte de all vätska.Tänkte om de fått nån luftkudde i systemet vid fyllning.Annars blir det till att krypa och lysa runt på motor och kylare.Kan också vara tätt lock,så att vätskan trycks ut.

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Märks det även på effekten i motor[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]