Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cerwinvega
Hej! har köpt mig en 854 T5R T-gul och tyget på den luckan man drar till baka manuellt till takluckan har lossnat. någon som vet hur man får ner den luckan?
Användarvisningsbild
av Erico
Nu vet jag inte om vi har samma typ av lucka, har en vanlig plåtlucka med vev. I alla fall lossnade tyget på min lucka (insidan) som jag bara tejpade tillbaka med dubbelhäftande matt-tejp utan att demontera nått. Var lite pillrigt men man kan hålla ner innertaket så pass att man kommer åt. Det bästa är nog om man är två, en som håller ner och en som sträcker tyget och trycker fast mot tejpen. Lycka till :-)-)
av cerwinvega
Erico skrev:Nu vet jag inte om vi har samma typ av lucka, har en vanlig plåtlucka med vev. I alla fall lossnade tyget på min lucka (insidan) som jag bara tejpade tillbaka med dubbelhäftande matt-tejp utan att demontera nått. Var lite pillrigt men man kan hålla ner innertaket så pass att man kommer åt. Det bästa är nog om man är två, en som håller ner och en som sträcker tyget och trycker fast mot tejpen. Lycka till :-)-)

Kan man göra ju! tur pappa är golvläggare då! :P nä men ska nog dra ner hela tyget sen försöka limma dit det sen trycka upp det igen.. det är en eltaklucka

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]