Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvofantast
Kan 5/6 år regumerad däck börja föra ett mycket högt vägljud?det är olidligt att höra detta ljud när man kör,ju fortare desto högre ljud,däcken har 5mm mönsterdjup,däcken är galaxie 205x50x16
av FredrikS
Det jag kom att fundera på är om det är hjullagerna som börjar att ge sig. Då dånar det riktigt ordentligt. Men även vissa vinterdäck dånar mycket.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Hjullager brukar låta mer när man svänger åt ena hållet och mindre åt andra.

Kolla på mönstret, ser det sågtandat ut? Varannan klack lägre? Känns det ojämnt om man drar handen över mönstret?
Användarvisningsbild
av taxi
"Kolla på mönstret, ser det sågtandat ut? Varannan klack lägre? Känns det ojämnt om man drar handen över mönstret?" -Vad skulle detta tyda på? -nyfiken, mina odubbade däck tycker jag låter lite mycket för att vara just odubbade
Användarvisningsbild
av jojjeblom
taxi skrev:"Kolla på mönstret, ser det sågtandat ut? Varannan klack lägre? Känns det ojämnt om man drar handen över mönstret?" -Vad skulle detta tyda på? -nyfiken, mina odubbade däck tycker jag låter lite mycket för att vara just odubbade
Felaktiga hjulvinklar eller däck som gått med felaktigt lufttryck.
Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]