Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan..

Har sökt lite efter information ang inkoppling av förddator till yasaki instrument.
vissa säger att det kan gå andra inte. har kollat på ett ev utbyteshus på laga.se eller bildelsbasen men även
där så finns det hus att köpa från yasaki med färddator.
har kollat bakom mina täckplattor i bilen (på instrumentpanelen) och funnit att det är framdrager kablar till
5 st kontaktdorn. blandannat en som är knallgul precis som strömställaren INFO som man kan köpa.
innhandlade en sådan i dag men det fungerade icke- Ström till den lilla lampan fanns det men inget hände när jag vred på den. Har förövrigt 3 st kablar som går till själva mätarhuset 2 st ganska grova kontaktdorn och en lite mindre som sitter i ovankant längst till vänster på huset. bild finns på denna sida. http://www.backspegeln.com/tips_instrument.asp ungefärligt i mitten

Vet ej hur pass vanligt det är med framdragna kablar och kontaktstycken.
om man tar mina funktioner från vänster till höger

1. Vred för ljus

2.Belysning för knappar i kupen
3.Dimbakljus
4.tom Har grått kontaktstycke bakom
5.Nivåreglering ljus fram
6.tom har gult kontaktstycke bakom
Till höger om ratten
1.tom vitt stycke
2.tom grått stycke
3.tom Gult stycke bakom. Passar till infovred
4.Uppvärmning elspeglar samt ruta bak.

Är det någon som vet om det är normalt att det är framdaget. eller om det överhuvud taget går att koppla in färddator på yasaki instrumenten. Är inte helt hundra så det står olika saker över allt.

Tacksam för svar,

David
oktan skrev:På v70 så finns ju färddatorn redan i mätarhuset som original. Men på vissa måste den aktiveras för att få igång. Görs på volvo för ca:2000:-
kan det stämma?

vad kostar vredet?

sitter alla givare redan?
obruT skrev:
oktan skrev:På v70 så finns ju färddatorn redan i mätarhuset som original. Men på vissa måste den aktiveras för att få igång. Görs på volvo för ca:2000:-
kan det stämma?

vad kostar vredet?

sitter alla givare redan?

De stämmer! Vredet kan du hitta på nån skrot, desamma me kabeln! Va de kostar nytt på Volvo vet ja ej!

Alla givare finns redan!
Tydligen så är det en tempgivare man behöver som sitter fram under skärmen. Den har jag redan annars skulle jag inte ha någon temperaturmätare i bilen.
Vredet kostade 330kr och så vad jag har sett så verkar allt finnas för att det skall fungera. Men tydligen så vill det inte som jag.
De stämmer! Vredet kan du hitta på nån skrot, desamma me kabeln! Va de kostar nytt på Volvo vet ja ej!

Fick ett prisförslag på nymontering av färddator den 1/2-2010
Dom skulle ha hela 3646kr :o

Nymontering färddator 359kr
givare(VO 9124780) 166kr Tempreaturgivare som satt i framkant av bilen
Monteringssats(VO 9166768) 480kr Antagligen innehållande vred och kabelstump
Pin-kod(VO 9192747) 2662kr

Helt sjukt dyrt för någon skall talla på en dator. För det priset kan jag nog stå över och skippa
färddatorn.
SubMarine skrev:Låter som att du bara behöver mjukvara till färddatorn. Pratade med Upplands Motor här i stockholm och de skulle ha 900kr för mjukvaran och runt 500 för inladdningen av den.
Okey. Skall in till upplandsmotor nu på fredag och får väll prata med dom. 1400kr är lite skillnad mot 2000.
Är inte i något jättebehov men dot vore trevligt att ha den i bilen.

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]