Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bjarnmark
Hej alla , har lite problem med Abs bromsarna på bilen,abs lampan på instrumentbrädan lyser, jag har provat att nollställa fel koderna o lyckats.. nu indikerar den 1-1-1 vilket innebär inga fel funna!
Men tog av höger fram hjul idag, såg att kabeln till givaren va skarva sen innan, tog av den gamla skarvningen som såg urdålig ut och lödda om dem.! sen prova nollställa igen!! men lyser ändå o abs- fungerar ej:S
Kan abs bromsarna lägga av helt om bara en givare är kass?
av speeedo
Ja Minsta förannade fel så lägger skiten av. Har själv problem med kommande abs som kommer och går lite när den känner för det.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Frågan är ju om abs-lampan lyser för att det är nåt fel på abs'n. Den lampan har ju nämligen 2 funktioner och kan tändas om det är dålig spänning i elsystemet.
av *pettson*
Varken ovanligt att den lyser för att tändningslåset är glappt.. eller för att bilen överladdar i generatorn.
av bjarnmark
Jag har varit ute o kört över 30km/h,och har jämn spänning i systemet, men innan lampan började lysa, lät det lite konstigt från höger fram hjul, det knackade o schirrade liksom, som om abs:en gick in typ. men sedan dess har jag inte hört något alls, o som jag skrev innan löda jag om kontakten, men får kanske prova byta ut givaren, eller e de dyra?

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]