Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Skogsmulle
Hejsan jag är ny användare och jag har nyligen fått en volvo 855-års93 och det är en automat och jag undrar om det är någon skullinad på automat och manuell för i den bilen jag har fått så finns det ingen motor så jag undrar om jag måste sätta ditt en automat motor eller om jag ska sätta ditt en manuell motor för det kommer att vara automat på den men det är ju själva vad jag ska ha i för motor

Jag hoppas att ni förstår hur jag menar TACK :D
Användarvisningsbild
av sidhabo
Gå in på Mekonomens hemsida och knappa in ditt reg nr. Då ser du vilken motor som har suttit i din bil.
Har inte koll på vilka andra motorer som kan tänkas passa till din låda. Borde funka med motor till en manuell låda men .... alltid riskprojekt.
av Skogsmulle
Okej tack för snabba svar så om jag köper en motor där det har suttit en manuell låda så måste jag bytta svänghjul för att den ska passa
av *pettson*
Marlboroman skrev:Motorn som sådan är ju densamma. Däremot så har du ju inte samma svänghjul som på manuella.
Kan skilja med EGR utrustning för Automat som inte återfinns på manuella osv.. tyvärr..

Ok. Sög med felaktig annons, den är bort[…]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]

Men för alla behörigheter gäll[…]