Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Varför visar inte stickan något även med 5,3l i motorn? Bytte precis innan resan igår då jag fippla med
vevhusventilationen.

Har jag rykt ur den på något sätt när jag tog loss insuget? För jag vet att man kan rycka loss röret till oljestickan, men kollade att den verkligen satt i när jag satte dit insuget igen.

Mvh ?:-/
din bil ska ha 5,8 liter olja.

du kan ha fel oljesticka, eller fylt på fel mängd (tror att en dunk innehåller 5 liter, men det är bara 4 liter) eller så har bilen dragit mycke olja.
Carman: Jag har bytt olja i bilen 6-7 gånger och har haft perfekt mängd enligt stickan.
Samma sticka hela tiden och vet att dunkarna innehåller 4l. Bilen kan väl ändå dra olja men när jag bytte oljan o kollade så visade den inget, knappt kört en kilometer innan kollade oljan. Men visade inget? Vågar inte fylla på ännu mer... Men nu blev det ändå en resa på 50mil, o 50mil imorgon igen. Drar den verkligen så mycket? Tog bort flamfällan, då alla säger att den inte behövs, men varför sitter den där då för????

Taxi: Brukar fylla filtret fullt innan jag sätter dit den, går väl i en 3dl? På ett ungefär... O sex liter fick du i? O inte nådde du max?

Men mellan min o max är det hur mycket? 1,0Liter?
Nej, kom inte till max-nivån, har fyllt för mycket en gång förut, blir så drygt då så är försiktig sista biten numera. Men jag skulle nog fyllt på lite till för att komma till normal nivå på oljestickan, trots att det är drygt att tömma ur om det blir för mycket men det går ju i alla fall?

Flamfälla har tidigare ägare plockat bort för mig, verkar som den inte behövs?
Smälde i en liter innan vi åkte o då plötsligt visade stickan att det var allt för mycket i???
O en liter mellan min o max?
Har oljesticka med rött handtag... Den steg typ 5mm ovan maxsträcket! Nu är jag som ett frågetecken.

Kan ej lita på oljestickan riktigt....
OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg

Ok. Sög med felaktig annons, den är bort[…]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]