Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu har jag råkat ut för något igen!!!

Fråga gällande vevhusventilationen. Slangen som går från oljefällan till flamfällan, skavt hål alt bränt hål i slangen.
Då den legat mot EGR-röret som går under insuget.

Så vilka är konsekvenserna av detta? Hittade massa sörja iallafall. I flamfällan, röret ner mot oljefällan, klet på oljestickan m.m... Så det blir väl en operation "vevhusventilation".

BEHÖVER HJÄLP SNARAST!
Köpte delarna på bilia idag och förstår mig inte riktigt på slangen som går från oljefällan till flamfällan????

HJÄLP! Ska iväg imorgon bitti...

Så är det rätt slang jag har????? Sitter online fram till tolv o hoppas på svar!!

HJÄLP HUR SKA SLANGEN SITTA FRÅN OLJEFÄLLA TILL FLAMFÄLLA????
Bild
Senast redigerad av 8 PDK, redigerad totalt 0 gång.
BEHÖVER HJÄLP SNARAST!

Köpte delarna på bilia idag och förstår mig inte riktigt på slangen som går från oljefällan till flamfällan????

HJÄLP! Ska iväg imorgon bitti...

Så är det rätt slang jag har????? Sitter online fram till tolv o hoppas på svar!!
av PDK
Har kollat in dom bilder som finns, dock inte samma slang som jag har?
Ser att den motorn som finns på bilderna är en b5252s. men inte direkt samma som min.
Har en EGR-klocka under gasspjället.

Man blir ju fundersam, köpte ändå grejerna på volvo, vad behagar slangen o insugspackning så har jag inhandlat dessa för andra gången! Volvodelar är det men är det rätt delar?

Ursäkta pettsson men jag måste bara refera till din sida, är det den slangen jag ska ha från oljefälla till flamfälla?
Men vart går då den lilla nippeln, ser fyra anslutningar totalt? Eller kanske dom mindre inte ens används?
Senast redigerad av 1 PDK, redigerad totalt 0 gånger.
Du får titta på slangen som satt där från början så att du har fått rätt slang.

Det finns tre olika typer av slangar som går från oljefälla till luftinsugsröret. Kolla på den som satt där innan att du har fått rätt.
En sån där slang bytte ja på en bil förra året! Va till en tidig 850, -92 eller -93:a va de!

bilden som du visar, höger sida på bilden, den ska sitta mot oljefällan och den andra sidan till flamfällan!

Du vänder bilden upp och ner! :mrgreen: Så ska den sitta!

Vet inte hur man printscreenar bilder från VADIS

När det gäller behörigheten (kö[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]