Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PDK
Tänkte kolla om det gick o ljudisolera 850:n något? Inte ofta jag sitter bak men vilket väsen det var!
Brummande, verkligen lågfrekvent ljud. Döönar liksom.

Tänkte om man kan isolera under hatthyllan, där ligger ren plåt såg jag. Men då kom jag tänka på hålen bak på hatt hyllan som går ner till bagaget, där är källan till oväsendet. Men är det för att luften ska gå runt i bilen eller värma upp bagage också? Vad händer om man täpper till dessa hål?

Nu i somras isolerade jag hjulhusen med asfaltmassa och en massa rostskydd, det dämpade lite dock.
Tagit på bitumen-mattor på hjulhusen invändigt också.

Några som har erfarenheter?
av *pettson*
Hur långt har din bil gått? Det är ju så att förvisso är ju inte bilarna jätteisolerade, men i takt med att dom slits så pressas bussningar ihop och blir stumma. Bakaxellänkarna som ska gå mjukt och fint går stumt. Tvärarmslänkarna som ska vara smidiga är lika stumma dom. Vi har olika däckmönster på sommar och vinterdäck, kanske brummar vinterdäcken som fan? Lägger vi sen till att bakhjulslagren gått sådär 20-30.000 mil så garanterar jag att det brummar friskt i bilen. Att ljudisolera är naturligtvis jättebra, men det som är bättre är att lokalisera och åtgärda det som brummar först och sen ljudisolera. :wink:
Användarvisningsbild
av Sparkz
Luftutsläppen från kupén sitter i baljorna bak och kommer ut innanför stötfångarnen, så täta inte hålen i hatthyllan. Kommer inte luften ut så kommer det inte in nån ny genom klimatanläggningen heller.

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]

Vad heter det som är trasigt?

Hej Det är krängningshämmarens bus[…]

Funderar på en c70 som hobbybil, vill I s&ar[…]