Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rol39and
Hej bluride jag har gott på med rörtång kraftig polygrip men det sitter,är det lämpligt att gasola lite på själva
kopplingen med lite plåtskydd för oljekylaren? Skall varmköra lådan imorgon och på den igen
Tack för responsen Marcus.
av blueride
rol39and skrev:Hej bluride jag har gott på med rörtång kraftig polygrip men det sitter,är det lämpligt att gasola lite på själva
kopplingen med lite plåtskydd för oljekylaren? Skall varmköra lådan imorgon och på den igen
Tack för responsen Marcus.
Hej, värma kan nog funka, gasol är rätt skonsamt jmf med svets så det låter bra tycker jag.
Runda saker (typ rör. muttrar, syltburkslock :wink: mm.) blir större när dom värms, tex har du en mutter som sitter fast på en bult blir utvidgas mutter mera än bulten och det bidrar till att den blir lättare och lossa.
Det där grejjar du, Lycka till!
/marcus
av *pettson*
Att utvidga det för problematiska röret kan inte hjälpa problemet?..Att vidga hålet i kylaren går man ju bet på direkt.
Trasslet är en gummipackning som hårdnar med tiden. Lite smörjmedel och vrida samt dra samtidigt löser problemet.
Har du fått loss slangen. Jag fick inte heller loss slangen (eller röret rättare sagt) mot vxl-lådan när jag skulle skölja senast. Nippeln i lådan ville gå med runt. Försökte hålla emot på den med fast nyckel men jag är för klen i armarna, trångt som fan är där också.

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]

Idag har den fått köra släp fö[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]