Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stimo
#23214
Låter trevlgt. Kör själv V70 TDI fast 98:a. Mycket nöjd. è den lastbilsreggad och har monterat galler eller é de som min, lastbilsregg fast med baksäta :-)
Användarvisningsbild
av Mysko
#23216
isse84 skrev:Tjena alla volvoälskare!

har hittat en fin v70 tdi 97:a fullservad 16 000 mil på mätarn.

begärt pris: 80 000:-

kolla in länken för mer info:


http://www.blocket.se/vi/6812696.htm?ca=11_s
Verkar vara mycket bil för pengarna. Den ser fin ut åxå. Men om 16000 mil på en diesel är mycket eller lite vet jag inte. Hade det varit 15år sedan så hade den ju inte ens varit inkörd :)
av Stimo
#23220
16000 på en Disel é inget. Motorn är ju bygd för att gå sådär minst 50000 mil. Rock on!
av Frigge
#23222
16 000 på en Diesel är inte mycket. Är det en Import ?
OM det är det skulle allafall jag dra åt mig öronen då det inte är troligt att den gått så lite,knappt troligt på en Svensksåld heller för den delen. Kolla med bilregistret o ring tidigare ägare,skulle jag tveklöst gjort.


/Fredrik
av lucas99
#23240
Det är en import!
Inga lykttorkare! Inga rails!
Kolla noggrant !!!
Tycker nog att priset är lite hög(max 60-65tkr) men en trevlig bil
Användarvisningsbild
av CarMan
#23246
man ska ju inte miss tro folk, men det käns som väldigt få mil, å andra sidan så har väll inte tyskarna samma beskattning på dieslar som vi?

varför är den LB-reggad ? man får inte ha baksäte i el LB-reggad bil & den måsta ha fast lastförskjutnings skydd.
svårt att se på bilden, men den verkas sakna detta. kolla upp detta så du inte får problem när du ska besikta, eller påer på en flygande.
av Frigge
#23258
Personligen skulle jag inte rekomendera en Import då mätarställningen oftast är manipulerad. Finns ingen anledning att Importera Volvo förutom att manipulera den o tjäna pengar på det viset. 16 000 mil på en Importerad 97:a Diesel är VÄLDIGT lågt anser jag.

/Fredrik
av lucas99
#23261
Måste hålla med Frigge!
Nästan alla äldre importbilar har en mätarställning på 15-16000mil,
mkt sällan nån som gått 20-25000mil!
Satsa på en svensksåld.
av isse84
#23280
Har pratat med ägaren och har glömt att fråga om det är import. Ska kolla med honom...

verkar klart vara "skruvad" i sånna fall!

Det är förmodligen ev SV lampa. Den finn[…]

Jag har bytt oljan på min men det är en[…]

Alldeles riktig: Det blev en "modernare"[…]

Tack! det var en bra skiss. Visst styrs även […]