Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Senaste dagarna har min innerbelysning slutat funka när jag öppnar bilen med fjärren. Förut lyste innerbelysningen ända tills jag satte nyckeln i bilen och startade. Nu är det mörkt ...
Blir osäker nu .... slås belysningen på när man öppnar med fjärren. Eller först när man öppnar dörren ? Kan ju inte kolla det nu ....
Till att börja med vore jag tacksam för ifall nån kan svara på den frågan ... Om lyset tänds när man öppnar dörren är det väl dörr-switchen man får gå på. Hm, ska testa imorrn ifall det tänds när man öppnar nån annan dörr.

Om jag slår på innerbelysningen manuellt med knappen i taket funkar det. Testat med knappen i alla 3 lägen och öppnat dörren. Lyser bara när knappen står i läge "konstant på".

Nån som pillat med det ?
Eller måste jag grotta ner mig i el-schemat själv ...... :(
ketto skrev:min innerbelysning slås på när ja larmar av! :wink:
Tack för input. Då lär det inte vara dörr-switchen då. Synd :cry:
Blir det lite bökigare att spåra i el-schemat.
Tror det var nåt glapp i tak-switchen. Plötsligt funkade det när jag hade togglat switchen ett antal gånger. La märke till att "fotbelysningen" tändes när jag avaktiverade larmet med fjärren. Så om man har det symptomet så är väl felet mera troligt i närheten av takbelysningen/switchen.

Att MG är kinesiskt har märkligt nog g&a[…]

Med B96 och en XC90 Recharge får jag inte dr[…]

Hade inne en Mercedes på jobbet bubbla och l[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]