Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Blomman7
Tjena!
Har köpt mig en Volvo s70 -99 på Brant, går bra, men det är vibrationer fram när jag ger gaspådrag, hade den inne på service och byte av däck samt 4hjulsinställning i slutet av sommaren, då sa de att jag hade dåliga bromsklossar fram så de bytte dem. När de hade gjort de berättade dem att de inte va något fel på klossarna utan att skivorna var sneda, ja tänker inte lämna in den där igen utan tänkte nu byta dem själv på grund av deras beteende. Hur gör jag? Är det något som en hobbymekare klarar, jag kan greja å fixa det mesta som krånglar, men har aldrig bytt skivor:) Tacksam för svar!!
/Blomman :D
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Vart finns du?

du måste först ta bort broms klossarna, vilket borde vara typ 1-2 skruvar, sedan är det nog bara att dra bort bromsoksdelen.

Sedan så sitter nog ramen med 2 bultar efter detta är bort demonterat utan att dra av bultarna så tar du av skivorna
byter och gör det lika dant fast tvärt om.

Så gjorde jag på 745:an jag hade

Om jag glömt eller är totalt ute och cyklar så säg till
av Blomman7
Tack, ja finns i Säffle, Värmland:) Köp inte bil på Brant är mitt tips.
Ja jag har hört att det är 2 st 16mm bult i ramen. Men ska dra till garaget och testa nu! Skriver sen! Tack igen!
av *pettson*
Ska man ta och byta skivor så är det på sin plats att göra saker ordentligt. Oken ska lossas ifrån okhållaren. Okhållaren ska tas upp i bänk och rengöras ordentligt, den ska dessutom smörjas där beläggen ligger an. Geidrarna ska rengöras och smörjas så oket åter löper fritt på dom. Allt för att slippa problem som man sen tillskriver skivorna.
"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på d[…]

Kabelhärvan är från reservdelsbile[…]

Volvo XC70 - 2012 (AC problem)

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]