Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av buddha88
Har du kontakter på nån verkstad som har så dom kan koppla upp sig te bilen me datorn, men du kommer inte tjäna påt me normal körning o d blir ju inte hållbarare heller, du har ju bara 10 ventiler o GLT 20 ventiler, skulle avråda dig
av Hulting
Okej tack för svaret då får jag fundera på om det är värt det eller inte ....eller finns det nåt annat sätt byta bil förstås men nåt annat som man kan göra för o få lite mer fart i åket ??
Användarvisningsbild
av buddha88
BSR har ju trim för 2950:- tror ja d va, då får du 188 hk 248 nm, lite mindre me 10 ventilarn, montering på köpet, eftersom du inte har turbo så finns d inte så mycket o göra billigt, d du kan göra e, sportfilter, o sport avgassystem, finare respons får du o kanske några häst te
Senast redigerad av 1 buddha88, redigerad totalt 0 gånger.
av Uninium
Om den nu ens startar med en GLT box är frågan,skulle det funka så kommer du inte få nå GLT effekt för den delen.
av Uninium
buddha88 skrev:BSR har ju trim för 2950:- tror ja d va, då får du 188 hk 248 nm, lite mindre me 10 ventilarn, montering på köpet, eftersom du inte har turbo så finns d inte så mycket o göra billigt, d du kan göra e, sportfilter, o sport avgassystem, finare respons får du o kanske några häst te
Nej nej..Det gäller på din ja.S70 2.4 med elektroniska gasspjället,du har samma motor som en GLT.Men inte en 850SE.

Det finns chip till gamla 850SE,men det är bortkastade pengar då det inte ger nån märkbar effekt.Vill du ha effekt så köper du en Turbo....
Användarvisningsbild
av buddha88
Nja, den e lite speciell den där 140 hk:aren, men lycka te me d du har tänkt o göra, skulle varmt rekomendera sport filtret me kalluftsintag, finare respons får du då o den känns bättre o köra om inget annat :D

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]