Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sweekvall
Hej!
Har en Volvo 850 GLT-97(uttagen 96).
När jag köpte den var det inbyggd handsfree med mikrofon och allt. Men problemet idagens samhälle är att man bytar telefon ca. 1gång per år. Och detta är till en gammal Ericsson modell. Vet någon om man enkelt kan byta hållaren till den modell man har nu och på något sätt lödda fast kablarna med den, så man slipper rycka loss hela panelen och dra om allt?

Vet inte om detta är rätt tråd jag skriver i men, visste inte var.

MVH
Tobias
Användarvisningsbild
av CarMan
är det orginal, med mick i nackstödet?

det gårt oftast fortare att demontera & dra om allt än att löda o trixa.
av Sweekvall
Hum!
Bra fråga, tror det är Ericssons orginal, men inte orginal till Volvo.
Micen går ut vid tacken, ovanför dörren vid handtagen i taket.

Ja men det är en kostnads fråga om det inte blir rätt mycket dyrare att köpa nytt sätt helt och hållet?!
av Frigge
Troligtvis räcker det att byta hållare och kabeln mellan hållaren o styrenheten,dessa grejer kostar inte sååå jäkla mycket.

/Fredrik
av Sweekvall
Låter bra.
Kollade ifs på en ny stereo oxå. där det det stod något om Mobiltelefoningång. Någon som vet vad det är för något?

Stereo: http://www.mds.se/?artnr=dxz558rmp

Är det någon som vet var man kan köpa en sådan hållare och kabel till styrenheten? om det finns att köpa via nätet eller nåt?
Har sökt runt men vet inte riktigt vad det är som behövs osv.

Tacksam om svar.
Tobias Ekvall
av Frigge
Om du går in i vilken telefon o tillbehörs affär som helst så har dom rätt grejer till dig. Vad telefoningång i stereon betyder är troligtvis en kabel som kommer från din telefon HF för att få radiomute vid samtal skulle jag tro.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av Odjuret
Troligtvis är det inte mycket som går att återanvända. styrenheten behövs garanterat bytas ut hållare, kabel, mic, lika så...
Då tekniken har gått så mycket framåt att jag tvivlar att ens antennen går att använda.... men jag kan ha fel när det gäller antennen om du har antenn alltså
Det smidigaste är att köpa en bluetooth hf eftersom den passar till samtliga lurar som stödjer bluetooth.. å inte är den speciellt dyr...
enkel att installera...
av Sweekvall
Ok, kanske bäst att tabort det då, och bara ha en hållare till telefonen och sen en bluetooth handsfree.

På Stereon betyder Mobiltelefoningång att den via bluetooth känner av när det ringer och skickar ut ljudet i högtalarna, som en vanlig styrenhet då alltså.
Ja jag får fundera lite på hur jag ska lösa det.

Tack för hjälpen alla.
S40 1.8f ac problem

Hade beställt helt fel del, motorkylare ist&a[…]

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]