- tor 29 okt 2009, 08:45
#335913
Frun har hoppat på Volvo tåget här hemma och nu köpt en manuell S70 2.5 SE - 97 10V efter sin senaste Japan historia.Här skulle allt kunna varit lugn och ro om det inte varit för att jag använt denna bil i en veckas tid till och från arbetet och nu finner att denna S70 är mer bränsletörstig än min äldre 850 GLT 20V automatare.Tankade med i det närmaste tom tank i bägge bilarna rullar den äldre 850 modellen längre än denna nyare S70 som varken luktar bensin eller har någon form av bränsleläkage där motorn går mycket fint men är djupt konfundersam över denna bränsleskillnad när jag kommer en något kortare sträcka med en motorsvagare bil än med den motorstarkare versionen som även har automatlåda.Har läst på andra media drivna motorsidor som t ex http://www.automotorsport.se/biltester/ ... lvo+850%29 att 10V ska vara mer bränsletörstig än 20V vilket jag haft lite svårt att tro på men nu helt klart fått bekräftat.Frågan är bara varför när det borde vara tvärtom. ?:-/
Har du för stort spel mellan gaspedal och golv bör detta justeras omgående.Kör så det ryker.
http://www.youtube.com/watch?v=Ew6YwIN2IQc
http://www.youtube.com/watch?v=CeKQ8fAL ... re=related
http://img25.imageshack.us/i/roadrunner1w.jpg/
http://www.youtube.com/watch?v=Ew6YwIN2IQc
http://www.youtube.com/watch?v=CeKQ8fAL ... re=related
http://img25.imageshack.us/i/roadrunner1w.jpg/