Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bonezor
850 glt -93

centrallås helt dött, har haft den inlämnad nu i några dagar för att få veta vad som är felet, men dom hittar inget fel.
felet finns inte i dörren och inte i styrenheten, han sa att det är nånstans i kablaget som är fel..
är det nån som har haft liknande och som vet vart felet i kablaget kan vara någonstans så vore det tacksamt?!

tack
av Cornelia
Den frågan vill jag med ha svar på..mitt la av tillsammans med larmet för ett tag sen o jag har bytt dörrlås/kista o kollat relät. Vet fasen inte var felen sitter :-S
Funderar på nån form av kabelbrott men hur skoj är det att hitta såna fel :-(

Var ditt också så att ibland låste alla dörrar o ibland inte? Till att det sluta med att det la av helt?
av bonezor
Cornelia skrev:Den frågan vill jag med ha svar på..mitt la av tillsammans med larmet för ett tag sen o jag har bytt dörrlås/kista o kollat relät. Vet fasen inte var felen sitter :-S
Funderar på nån form av kabelbrott men hur skoj är det att hitta såna fel :-(

Var ditt också så att ibland låste alla dörrar o ibland inte? Till att det sluta med att det la av helt?
när jag köpte bilen så funkade inte centrallåset, han som jag köpte av sa att det var en mikrobrytare eller nåt liknande som han hade kollat upp. har också provat byta relä larmet funkar ju inte heller..
MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]

V60 D3 tillverkad 2018 03.

Kan man med hjälp av motorns serienummer, art[…]

Polestar 5

1,8 miljoner med lite utrustning, som hittat! :-)