Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S80_140HK
Tjabba.

Ännu ett problem med min V70 -99. AW50-42, B5252.

Helt plötsligt har det börjat smälla från vänster fram när man svänger. Känns i hela jäkla bilen när det smäller till. Spelar ingen roll om man svänger fullt eller inte, räcker med att man svänger i en kurva så säger det PANG!.

Har inte hunnit kolla något i framvagnen, upptäckte det nyss när jag åkte till jobbet.

Det jag VET är dåligt är spindelleden, det påpekade verkstan som bytte packbox mellan motor och låda osv. Kan det verkligen vara felkällan? Tycker det låter alldeles för brutalt för att vara spindelleden...

Drivknuten verkar vara frisk iaf, knastrar inget när man svänger.
av Bybban
Jag led av samma problem och trodde även jag att det var spindelleder eller liknande men hör och häpna så hade det övre motorfästet spruckit så motorn satt bara på de undre fästena samt kuddarna, så det som lät var motorn som rörde sig.. Kolla det med när du ändå felsöker :)
Tack för svaren. :D

Hittade dock felet idag.

Bytte först klapperstagen och bilen blev HELT tyst i framvagnen! Tänk om man hade bytt dom direkt när man köpte bilen för ett år sen... :roll: :)

Provkörde, PANG! i första kurvan. Vad f-n tänkte jag. Men nu kändes det inte som att det kom framifrån längre.

Gissa vad felet var?!

En burk Royal pilsner som låg och rullade fram och tillbaks under sätet, förmodligen blivit kvar i bilen sen powermeet i somras :lol: :oops:

Trevligt med såna "fel", fick ju mig en pilsner som belöning då... :-)-)
Användarvisningsbild
av Sparkz
Haha, skål då!
Jag har fått höra historien om konstigt ljud vid sväng i en 240 flera gånger på jobbet. Det var innan jag började där. Dom höll på i flera dagar och försökte hitta nåt, och efter många om och men hittades felet: En golfboll i den stora tvärbalken under baksätet.
MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]

V60 D3 tillverkad 2018 03.

Kan man med hjälp av motorns serienummer, art[…]

Polestar 5

1,8 miljoner med lite utrustning, som hittat! :-)