Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Krewken
Har sen en tid tillbaka haft problem med att bromsarna ibland "pulserar" vid inbromsning. Gissar på att det är fram problemet är. Skivor, belägg och bromsbackar byttes bak i somras pga. kraftiga vibrationer, vilket enligt Volvo var problemet då och de försvann efter bytet.
När "felet" sker så låter det ungefär som att bromsarna tar varannan halvsekund, ljudet som uppstår då är liksom pulserande/dunkande. Dessutom så pulserar bromspedalen när detta händer.
Vad som förbryllar mig lite grann är att det inte händer jämnt utan bara ibland, därför undrar jag om det är skivor och belägg som behöver bytas eller om det är bromsoken som kärvar, eller har jag kanske luft i systemet. Dessutom så kan det ibland räcka med att man släpper bromspedalen och trycker ner den igen så försvinner dunkandet/pulserandet och bromsarna beter sig normalt igen.
Kan också tillägga att Volvo anmärkte på att skivorna fram var lite skeva i somras, men då upplevdes inga problem.
Användarvisningsbild
av Krewken
Hmm ja det kanske, men det känns inte på samma sätt i pedalen då felet sker som när ABS:n går igång. I samma takt som det dunkar i bromsarna dunkar också bromspedalen.
av Blommen83
har samma problem jag med...händer nån gång ibland bara...löser du problemet skulle de vara bra om du kan skriva de här :P vad du gjorde osv....
Missljud AC (kompressor bytt)

Vinande/ylande/morrande ljudet kan orsakas av en a[…]

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Dom där flagnade ju i bilhallen. Länge s[…]

Felsökning el-fel HJÄLP

UPPDATERING När vi mäter cem-high/vit […]