Sparkz skrev:Går det trögt där uppe vrider du fjädern när du svänger. Ofta märks det efter en tvär sväng att bilen drar åt det hållet du svängde.
När du säjer det så kanske det är så :?: Det är något trög retur på rattutslaget men inte så jag har reagerat nämnvärt på det eftersom det är en AWD och så knakar det till lite ibland från de kärvande lagren när man skall fickparkera.
Jag har haft lite problem med vibrationer i bilen mellan 80-100 km/h och det känns som om det kommer från framvagnen.
Jag har bytt alla bromsskivor, hjulen är ombalanserade, "klonk-klonkstagen" :lol: är bytta förra året, hjulen sliter inte snett så hjulinställningen borde vara ok, volvoverkstaden har brutit, bänt och testat bilens alla stötdämpare, fjädrar, "stag", hjulllager mm. för att se om de hittade något annat som "glappar" eller är dåligt men kan inte hitta något mer än att jag har nyare V70 fälgar med 215-profil istället för original 205-profil men det borde inte ha någon betydelse sa de och det tror inte jag heller.
(Det satt bredare lågprofilsulor på bilen innan jag köpte den av föregående ägare).
Nu återstår bara fjäderbenslagringarna som upptäcktes när jag besiktigade bilen för någon vecka sedan.
Tjejen som besiktigade bilen sa att så här skall det "NOG" inte vara när det knakade och sprätte i fjädrarna när hon vred på framhjulen med handkraft :) och jag instämde (även om tankarna for iväg på något annat som brukar sprätta i närheten av vackra kvinnor

). Hon satte inget på protokollet eftersom jag sa det fixar jag så fort jag får tid på verksta'n (volvo) men däremot fick jag två nedslag på bromsslangar bak som skall bytas vid samma verkstadsbesök och de har ju servicen att de skjutsar hem en och hämtar en när bilen är klar och så "släcker" de ombesiktningen.. -F-n va' jag snackar.. :-(O) Behöver nog en blogg :-(O) :-(O)