- ons 14 okt 2009, 13:11
#330858
Jag har bilen på en verkstad där de har pysslat lite med ACn (försäkringsjobb). De bytte "AC kylaren" (antar att det är samma sak som kondensorn?) men systemet var inte tätt efteråt när de skulle fylla. De misstänkte då att torkfiltret som de tyckte var rostigt läckte så de bytte det en efteråt kunde de fortfarande inte fylla då det inte var tätt. Då visar det sig att kondensorn de fixat fram från skroten inte var hel, så nu skall de byta den (igen).
Nu undrar jag... mellan varje moment så tar det ju 1 dygn (då de skall vänta på nya delar). Ett torkfilter i ett otätt system blir ju väldigt snabbt "förbrukat"? Behöver man i detta läge byta torkfiltret IGEN (som ju var helt nytt) eftersom den då har stått ett dygn med trasig kondensor eller räcker det att vacuumsuga systemet? Eller kommer verkstaden att skruva loss och plugga torkfiltret under väntetiden?
Undrar bara vad jag kan förvänta mig och vad jag borde förhöra mig om...
Nu undrar jag... mellan varje moment så tar det ju 1 dygn (då de skall vänta på nya delar). Ett torkfilter i ett otätt system blir ju väldigt snabbt "förbrukat"? Behöver man i detta läge byta torkfiltret IGEN (som ju var helt nytt) eftersom den då har stått ett dygn med trasig kondensor eller räcker det att vacuumsuga systemet? Eller kommer verkstaden att skruva loss och plugga torkfiltret under väntetiden?
Undrar bara vad jag kan förvänta mig och vad jag borde förhöra mig om...