Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag e så jävla sne!!

Var o köpte en v70 T5 98 nu nyss idag. Provkörde o allt funkade o kändes bra. Kom hem i tänkte känna på gasen o tryckte på lite. Ingen tokkörning så utan lite fullgas mellan 5 rondeller. Plötsligt lyser kylarlampan att vätskenivån e liten. Tänkte inte mer på de och körde lugnt hem ca 1 km.

Körde in bilen i garaget för o fylla på vatten. Kärlet tomt. Fyllde på och allt rinner ur i princip på en gång, under bilen. Under passagerarstolen typ. Fyllde på igen fullt och 1 min så lös lampan igen.

Vad kan ha pajjat? Känns jävligt pissigt när man kört 3 mil med bilen.
Grammse skrev:du kan inte lokalisera läckan lite nogare? kan inte vara så enkelt all tjärlet är trasigt och det rinner längst med karossen?
Jag tänkte om gaspådrag kan göra så nåt extra tryck kanske skulle spränga nån slang eller liknande?
Jag hitta felet. Jag har ju bensinvärmare kom jag på, så kylarröret går ju bak till värmaren. Då var det en rörbit mellan gummislangarna som det hade röstat igenom o blivit ett litet hål.

Sen var jag på bilia idag och dom skulle ha smått otroliga 650kr för dom 50cm rören (Art nr 3728521) för dom sitter i par med infästning svetsat mellan rören.
Ingen som har dom rören liggandes i en låda hemma o dammar som vill sälja?? :mrgreen:
Grammse skrev:går det inte ersätta med några andra rör då? universal rör som man bockar till lite kan ju inte kosta många slantar
Jag får la fråga rörläggaren på jobbet om o få 2 stumpar. 15mm rör. Röret original var det väldigt tunt gods på. Blir la lite meck med själva infästningen kanske.
Går väl o spara en redig slant om jag byter ut alla rör på en gång. För dom andra lär väl ge vika förr eller senare ändå...

https://bilwebauctions.se/septemberauktion-2-2025/[…]

Rätt spektakulärt att se ett större[…]

Buntar tråden lite eftersom jag själv &[…]

V60cc -20 halvljus funktionsfel

Internt glapp eller kabelbrott i strålkastar[…]