Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
solidblå, mkt utr (ECC, farth, halvskinn, 16" alu, v-hjul, färddator, stor stereo)
ganska sunkig i lacken (under normalskick)
inuti - normalskick
mekaniskt - bättre än normalskick (många stora rep gjorda - påkostad 30 000 senaste 2000 milen)
v-däck halvbra
s-däck 80%
2 ägare
servicebok med någon lucka
23000 mil

och det rör sig givetvis om gamla modellen, en av de sista (tillverkad 3/00)
PH
av perhall
PDK skrev:Några fel på bilen? ;) Kanske intresserad om du ska sälja...
Vad har du kostat på dig för 30000kr?
OK, inte riktigt dags att sälja än:)
Det har varit ECC, vevhusventilation, helrenovering av bromsar och en massa annat...
30 låter rimligt.
Bilpriser.se funkar sådär för äldre bilar tycker jag.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Jag är nyfiken på varför du tycker bilpriser.se funkar sådär på äldre modeller? Jag har själv en v70 -00 äldre modellen (dock 2,4T men i alla fall) som är till salu. Det luriga med Blocket är att det bara är bilarna som inte är sålda som ligger kvar så jag tror att man värderar sin bil lite mycket om man kollar på bilarna som ligger där.
av perhall
FSandstrom skrev:Jag är nyfiken på varför du tycker bilpriser.se funkar sådär på äldre modeller? Jag har själv en v70 -00 äldre modellen (dock 2,4T men i alla fall) som är till salu. Det luriga med Blocket är att det bara är bilarna som inte är sålda som ligger kvar så jag tror att man värderar sin bil lite mycket om man kollar på bilarna som ligger där.
Den här ligger på 43000 på bilpriser, kan aldrig tänka mig att man får så mycket. Det finns ju V70N för 55 som är ok i skicket.
Håller helt med om blocket - det är ju bara de billigaste som blir sålda (förutom med entusiastbilar etc.)
PH
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Fick tillslut 55 för bilen (2.4T, -00 äldre modellen, 15000 mil), bilpriser.se sa 50-58 så det var väl ok. Väldigt välutrustad, alla klassiska fel fixade och fin framförallt på insidan så köparen skall vara nöjd. Helt ute och cykla kan bilpriser.se alltså inte vara. Jag pratade med en bilhandlare också som helt gick efter deras priser och osett sa 46-48, där sista tusenlappen berodde på hur fin den var.
av PDK
Jag skulle aldrig släppa min 850 för det priset bilpriser.se anger... Aldrig!
Har gått 15000mil en 96:a, 21000kr? Den rullar minst 15000mil till! O lätt mekad! Billigt bilinnehav med andra ord.

Men bilar som jag haft innan har stämt in på bilpriser.se har haft tur o fått mer, dock nyare än 96:or. En 05:a och 06:a. En privat o en i inbyte till o med, fast då var det byte av märke. =)

https://bilwebauctions.se/septemberauktion-2-2025/[…]

Rätt spektakulärt att se ett större[…]

Buntar tråden lite eftersom jag själv &[…]

V60cc -20 halvljus funktionsfel

Internt glapp eller kabelbrott i strålkastar[…]