Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GLTenice
Hejsan, Har märkt att när jag svänger fullt varv till vänster så låter det konstigt / nästan lite hackigt. Är inte så bra på detta men kan det vara spindelleden som är dålig ? Hjälp tack.

Sen så undrar jag också . Jag har ett"vinande" ljud från en löprulle som sitter under generatorn,den remmen driver (AC-kompressor) generator och servopumpen har jag för mig. Vad kan man göra så den slutar ? Byta remmen eller något ? Är det svårt? Den klickar till så att säga när motorn blir varm och går upp typ 0.1 0.2 i varv. Sen går den ner direkt.

MVH / GLTeNICE
av Christer58
Hej!

Att det låte när du svänger fullt vänster, är förmodligen H. ytter drivknut som håller på att ge sig. Det finns att köpa på biltema för 700:-. Har själv köpt av dem, och de har fungerat bra. Det vinande ljudet du har är förmodligen löphjulet som sitter under servopumpen. Kostar några hundralappar på Volvo. Jag rekomenderar dig att byta det rätt snart. När de har börjat att låt, så är lagret slut. Kan om du har otur skäraihop med allt vad det innebär.

Ha det!

Christer
av GLTenice
Har märkt att när jag svänger vänster så låter det lite tjutigt som om typ remmen blir blöt eller något ? Vad kan det vara !

TACKSAM FÖR ALLA SVAR ! / MVH GLTenice

På höger sida lykta på min v60cc […]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]