Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lången
Har fått ett bytes erbjudande på min V70 mot en Xc70 -00 XC:n är en gammal polisbil tydligen med 32000 mil på mätarna, service bok finns upp till 29000 mil. Min V70 glt -97 har gått 27000 mil och har tyvärr ingen service bok, men den är i mkt gott skick. Anledningen till att jag blir lite sugen ä att jag är i behov av fyrhjulsdriften. Båda bilarna har automatlåda. Tyvärr lär det väll finnas en del skruvhål här och var efter polisens utr. Bör jag vara rädd för miltalen? Vad ska jag kolla upp extra noga på bilen, oljeläckage och sånt förstår jag att det inte är bra om det är. Och hur skulle ni har gjort? har beslutsångest :???:
Användarvisningsbild
av #27
Ha kvar din v70.

Gammal polisbil med 32000mil kan inte vara mycket att ha, det är ju inte så att dom kör lungt med bilarna...
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Tror nog inte svenska polisen kör biljakt a´la America så värst ofta. Däremot servas bilarna väldigt bra. Byt säger jag. Nyare bil med bara några få (tusen) mil mer.
Användarvisningsbild
av buddha88
Om du vill ha 4WD ska du absolut inte ha den me visko koppling, isåfalla om du vill ha en volvo me 4WD så ta en nyare me Haldex, mycket bättre! :-)-)
av Lången
Jag tror oxå den kan vara välservad, den har ju service bok upp till 29 000 mil, hur många v70 som är privat ägd har det egentligen? Vad är det som är negativt med visko kopplingen?
av HGT
Först och främst så är polisbilarna välservade, pappa har en 945:a års 92 (gammal hundbil som gick i stenungsund) som har gått 45tusen mil och den funkar klockrent. Bror min har en saab 95 års(gick i lund) 00 som har gått ca 23tusen mil också välservad.
Det första du måste fråga är vart bilen har gått i sina tjänsteår, har den gått i t.e.x gbg, stockholm, malmö så är den hårt körd. Har den gått i mindre samhällen med fina landsvägar är miltalen inga problem.
Fyrhjulsdriften och det andra får du läsa från dom andra pojkarna:)
Ps min farsa är polis och han vet hur bilarna körs! Ds

Mvh
Användarvisningsbild
av buddha88
Lången skrev:Jag tror oxå den kan vara välservad, den har ju service bok upp till 29 000 mil, hur många v70 som är privat ägd har det egentligen? Vad är det som är negativt med visko kopplingen?
viskokopplingen behöver tid på sig för att oljan inne i den ska värmas upp innan 4WD funkar på dom, o dom går lättare sönder än haldex
V60cc -20 halvljus funktionsfel

Internt glapp eller kabelbrott i strålkastar[…]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]