Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kaffe_koppen
V70 2,4t awd -99
Hallå.
Packboxen mellan motor och låda läcker olja och dessutom tar kopplingen rätt högt (slirar inte).
Jag ska fixa det själv, men jag har hört något om att man behöver något verktyg för att grundjustera slavsylindern, den kosta något i stil med 9 000 på meca :lol: .
I sådana fall är det billigare att lämna in bilen. Stämmer detta eller kan man fixa det utan verktyget?
MVH
av kaffe_koppen
Jag svarar åt mig själv. Detta verktyg behövs enligt uppgift endast till årsmodell -04 och uppåt.
Var på biltema om köpte packbox, lamell, tryckplatta, 2 l. växellådsolja urtrampnings lager och diverse skruvar
av RoadRunner1
Nu har jag ju inte den senaste av Biltemas kataloger men har Biltema olika produkter i sina affärer eftersom jag på min hemort inte kan hitta varken packbox eller koppling till en V70 2,4t awd -99 i denna produktkatalog vilket personalen inte heller kunde på min närliggande Biltema butik efter tele samtal !?. ?:-/
Senast redigerad av 2 RoadRunner1, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
RoadRunner1 skrev:Nu har jag ju inte den senaste av Biltemas kataloger men har Biltema olika produkter i sina affärer eftersom jag på min hemort inte kan hitta varken packbox eller koppling till en V70 2,4t awd -99 i denna produktkatalog !?. ?:-/
Snabb titt på hemsidan säger att det inte har kopplingar till nångon modell av V70 alls. De har bara till 440/460/480/940

https://bilwebauctions.se/septemberauktion-2-2025/[…]

Rätt spektakulärt att se ett större[…]

Buntar tråden lite eftersom jag själv &[…]

V60cc -20 halvljus funktionsfel

Internt glapp eller kabelbrott i strålkastar[…]