Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av picko
Jag har 2 problem.

Problem 1 är att låstet på passagerarsidan ej fungerar. Jag har rivit loss dörrsidan och kollat det är ju ganska inkappslat allting. Men det jag har lokaliserat är att c-lås motorn ej rörsig men den låter. Värkar om ett drev har rappat eller lågot. Är detta ett vanligt problem ?
Eller måste man köpa en ny motor?
Mekaniken är helt fel fri allt fungera sedav vipps en dag funktion uteblev.

Sedan har jag ett mer skummt problem när jag har skuffen upplåst så kan man låsa samt öppna med dosan. Har man derimot låst skuffen så går det bara låsa upp med dosan men skuffen öppnas då inte.

Någon som har ideér
Senast redigerad av 1 picko, redigerad totalt 0 gånger.
av Mikael G
picko skrev:Värkar om ett grev har rappat eller lågot. Är detta ett vanligt problem ?
Que? :)

Angående skuffluckan så är det säkert kablaget till luckan som är kasst.
Användarvisningsbild
av sidhabo
picko skrev: Sedan har jag ett mer skummt problem när jag har skuffen upplåst så kan man låsa samt öppna med dosan. Har man derimot låst skuffen så går det bara låsa upp med dosan men skuffen öppnas då inte.
Tror det är en feature. Man ska kunna lämna bilen till verkstan eller nån annan, utan att de ska kunna komma in i bakluckan. För att aktivera det ska man dra ur nyckeln vågrätt när man låser bakluckan. Samt ge den "lilla" bi-nyckeln till den som ska låna bilen. Med den kan man inte öppna bakluckan.
Inte för att jag testat det själv .... allt enligt instruktionsboken till min 850, sid 2-24.
Allt vad de hittar på .... :roll:
av picko
Mikael G skrev:
picko skrev:Värkar om ett grev har rappat eller lågot. Är detta ett vanligt problem ?
Que? :)

Angående skuffluckan så är det säkert kablaget till luckan som är kasst.

Ett drev som ligger fel eller trasigt menade jag. lisom motorn går men "kolven" rör sig inte.
av picko
Men när jag låster skuffen så låser man hela bilen förutom dörren som strular lika så när man låste upp luckan. Så jag vet inte kablarna värkar ju vara ok. Men kanske är 2 olika kablar när man låser med dosan ?? Det liksom bara klickar till när man har skuffen låst och skall låsa bilen med dosan.

Ang Dra ur nyckel vågrätt lästa jag med i boken men jag har försökt och får då inte ur nyckeln mer en lodrätt.

Hur får man lättast bort motorn till C-låset?
Användarvisningsbild
av sidhabo
picko skrev: Ang Dra ur nyckel vågrätt lästa jag med i boken men jag har försökt och får då inte ur nyckeln mer en lodrätt.
Vet du vilken nyckel du har då ? Du kanske har den "lilla" nyckeln.
Service Subaru XV

Ja olja är väldigt dyrt. Samma olja (Mob[…]

Alright, men har fortf inte hittat ett enda lar ti[…]

Snarare så ökar bilens förbrukning[…]

Clips till dörrlist v90

Du kanske kan besöka valfri Volvo-anlägg[…]