Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bjornolsson
hej jag har en 855 t5 2,0 italien. det kommer olja ut imellen avgas hus och downpipe :( kan turbon läka olja och orsaka detta? eller någon som har en ide om vad som är fel? tacksam för svar!!! :(
av bobobo
Kolla retur och tryckrörs packnigen. finns en gummi i motorn och en gummi och "pappers"packning i turbon. mvh
av bjornolsson
hej tack för svaren. tänkte kolla om ni vet att man kan faststella att det är turbon? tänkte då kan man ju köpa en frisk snurra på en gång!. kanske en större? 16t rakt avgas hus? har chip ligger steg 3 borde vell funka ihopp? många frågor men frågar man inte så får man iget veta mvh :shock:
Användarvisningsbild
av Marlboroman
emnklat är väl att ta bort röret som leder luft in i turbon och känna om det är nå glapp i turbon. Speciellt exiellska det inte glappa, radiellt får det va ett litet glapp. 16T med rakt hur får du bygga själv. Volvo har bara använt vinklat hus. Möjligen att saab har 16t med rakt, men dem kör med mindre avgashus istället. Funkar ihop med chipet utan probs.
av bjornolsson
Marlboroman skrev:emnklat är väl att ta bort röret som leder luft in i turbon och känna om det är nå glapp i turbon. Speciellt exiellska det inte glappa, radiellt får det va ett litet glapp. 16T med rakt hur får du bygga själv. Volvo har bara använt vinklat hus. Möjligen att saab har 16t med rakt, men dem kör med mindre avgashus istället. Funkar ihop med chipet utan probs.

jag har pratat med en kille i ludvika drakens bil han hade ett 16t agregat med rakt avgashus skulle passa direkt på sa han men han kanske snacka skit?? :???: :???:
Användarvisningsbild
av Marlboroman
bjornolsson skrev:
Marlboroman skrev:emnklat är väl att ta bort röret som leder luft in i turbon och känna om det är nå glapp i turbon. Speciellt exiellska det inte glappa, radiellt får det va ett litet glapp. 16T med rakt hur får du bygga själv. Volvo har bara använt vinklat hus. Möjligen att saab har 16t med rakt, men dem kör med mindre avgashus istället. Funkar ihop med chipet utan probs.

jag har pratat med en kille i ludvika drakens bil han hade ett 16t agregat med rakt avgashus skulle passa direkt på sa han men han kanske snacka skit?? :???: :???:
Nej, som jag sa så kan man bygga ett sådant genom att byta ut avgashuset. Men original så finns det inte till volvo med rakt hus.
av bjornolsson
hej igen tänkte kollla om du vet någon turbo som passar rakt på min bil om det sitter 13g orginal? tacksam för svar
:roll:
av bjornolsson
hej igen jag har haft en kille här som har kännt på turbon inget glapp sa han den kändes som ny!! :D
men problemet kvarstår; olje lekage imellan avgashus och downpipe :( . vad kan det vara då? han trodde att det kunde vara vevhusvetilationnen som var igensatt eller en kolv ring ?:-/ kan detta stämma snälla hjälp mig :-O)
Service Subaru XV

https://www.biltema.se/bil---mc/bilreservdelar/mot[…]

Vad har denna för funktion?

Pekar du på värmeskölden eller d[…]

"Limp home mode" ?

Risken finns att du har slut på Eolysmedel :[…]

De finns bara va ja sett viva performance, och d[…]