Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Commando
Eluppvärmningen av sidospegeln på förarsidan funkar inte på min 855 från -96. Vad är det som brukar vara felet med sådana? Hur plockar man isär utan att förstöra...
Användarvisningsbild
av kenlav
Kolla först om du har spänning fram till spegeln, är samma knapp som till bakrutans värmeslingor. Har du ström fram så är det bara att byta spegelglaset, annars felsöka bakåt från kontakterna.
av Commando
Japp, bakrutan & höger spegel funkar som de ska. Gissar att jag får riva vänster spegel. Hur får man isär den? Går det inte att laga slingan som bör finnas bakom spegelglaset?
Användarvisningsbild
av camaro69
Allt går att laga, och man kan flyga till månen.

Är dock inte värt besväret. Kolla att kontakterna inte oxiderat. Ta ett fiskben och bänd bort glaset. Kan dock sitta av h-e.

Köp nytt eller begagnat glas. Din budget avgör.

Men det är ju den 25:e, så varför inte festa till på ett nytt glas. :wink:
av Commando
Bröt bort glaset med en skruvmejsel. Kopplade en batteriladdare till glasets anslutningar. Det blev inte varmt... Vickade och bröt lite på anslutningarna & voila! Det blev vartm... monterad tillbaka och nu funkar det. Tydligen är det anslutning dålig under plasten på baksidan av spegeln... men gissar att det går ett tag till. I övrigt är det jue inte mycket att laga...
Användarvisningsbild
av camaro69
Sätt fast det med s k "apskit". Fungerade perfekt på min gamla 850.
av nyvolvo
Det är ju 1 blå kabel och 1 svart kabel som ska sättas fast i spegel glaset vilken av de två ska vara överst?

bytte på min idag, hade mätt upp det andra glaset och de fungerade men när jag slår på knappen så fungerar det inte och det knäpper till i ett relä. höger och bak fungerar fortfarande.

(glömde givitvis bort att memorera hur kablarna satt, därav frågan :oops: )
av Commando
Tack för tipset med 'apskit'. Det blir ett sista försök... Ska försöka att komma ihåg att kolla färgen oxå på kablarna men jag tvivlar på att det spelar någon roll...
av nyvolvo
Nu har jag mätt upp både den gamla och den nya spegeln och den gamla var trasig och den nya fungerar, sen så kommer de ström ändå fram. Men likt förbannat så blir spegeln inte varm :???:

Ska det vara ett relä som klickar till när du startar värmen? Har för mig att de inte lät något förut när man tryckte på knappen.

Vad kan de vara för fel om den har ström ända fram?

På höger sida lykta på min v60cc […]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]