Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av woods
Tjenare

har nyss köpt en volvo 850 t5a och idiot fan som hade bilen innan har tydligen kört i oljetråget och lagat de med... hör och häpna kemisk metall, så det pissar olja under bilen, så nu undrar jag om de går att byta tråget utan att plocka ur motorn eller om ni har nått annat tips...eller om man måste ur med motorn kanske är lika bra efter allt den där ärthjärnan har pillat på.. jätte tacksam för svar
av *pettson*
Det går utmärkt att byta tråg på plats.. Men på påståendet om att ärthjärnan var bilägaren? Hur är man funtad som köpare om man inte kontrollerat bilen?..
Inget att bli arg på om du ändå inte ens orkat kontrollerat bilen vid köpet.. :roll:
av S80_140HK
Kanske är dags för mig att skaffa glasögon, men jag ser då inte att han skriver nånting om att han inte kontrollerat bilen innan köp?
Användarvisningsbild
av camaro69
Du behöver nog inte glasögon.

Men kanske TS som inte såg att det pissade olja och att tråget var lagat. :wink:

En burk packningslim och lossa 22 eller var det 24 bult ,så är det bara att ta ner tråget.
Vik undan AC-rören.
av woods
Okej
jättetack ska ni ha har även en följdfråga , är de samma tråg på alla 850 bensinare eller ser dom olika ut på 2,3 och 2,5 l motorerna,

sen att de pissa ut var väl att överdriva men jag kolla under och då såg de bra ut , plus att jag frågade säljaren om den läckte olja, vilket den inte gjorde enligt honom de ,plus att motorn inte satt fast i fästena under och en massa små pill tex (pys punka på två däck som resultera i att min tjej körde riktigt punka på ett av dom, front kjolen satt fast i endast fyra nitar och lite annat ) gjorde mig lite förbannad ett par dagar , men nu är jag glad då jag vet att jag slipper ur med motorn :D

Har fått tag i en stötfångare bak[…]

Hej! Funderar på att skaffa en ny sats till […]

Nordic Plus vs Ultra

Torkarblad med integrerad spolning får du i […]

Problem med värmen på 740

Problemet löst. Verkstaden missade att juster[…]