Moderator: Moderatorer
*pettson* skrev:Att säga att GLT är piggare är rent nonsens om vi räknar från noll till 100 egentligen. Vridmomentskurvan på en 10V är såpass mycket bättre upp till 4500rpm att en GLT faktiskt får spö dit om inget spökar samt med rätt körsätt. En GLT däremot andas betydligt bättre just från låt säga 4000rpm till varvtstopp att den biten tar GLT hem. Det bör alltså bli dött lopp.The wise man har talat igjen,min 850 gle er rimelig sprek til 93mod og være,og jeg nekter også og tro at det er store forskjeller på denne motoren med "bare 30hk ekstra" i glt!! :mrgreen: Min motor er i tipp topp shape etter og ha runda 271.000km!!
Nu är frågan.. vilket varvtalsområde befinner man sej mest i? Det avgör hur man bör tänka. En flerventilare har alltid underläge på låga varv om det inte finns nån form av kamstyrning. På höga varv har alltid en fåventilad underläge om det nu inte finns nån form av kamstyrning där med som kan t.ex öka ventilernas max öppning.
Buntar tråden lite eftersom jag själv &[…]