Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johanzet
Ska byta torkfilter men ser att det bara är gängad anslutning på ena sidan. Andra sidan är pressad .. Hur gör man för att byta då ? Specialverktyg , eller ? Volvo byter ju bara torkfilter ihop med evaporatorn = 9800:- ...
Mvh Johan
Användarvisningsbild
av popeye65
Tjena.

Jag lämnade in min 850-94 till volvo för byte utav torkfilter för ca 1,5 år sedan, tror det var då?
Filtret hade jag köpt på Mekonomen då det var några kronor billigare där.
Inga problem att lämna in den på volvo för byte med grejorna som jag redan hade.
På volvo så bytade de filtret, vaccum sög systemet, fyllde kompressorolja och läcktestade systemet.
Tror att det gick på mellan 2500:- till 3000:-, hittar tyvärr inte kvittot så jag vet inte exakt.
Torkfiltret kostade ca 900:- på Mekonomen.
Enda nackdelen var att volvo fyllde på lite för lite kylmedel, kylde inte alls bra när tempen närmade sig 25 grader på sommaren.
Fick fixat det utav en kompis som fyllde på det lilla extra, så nu kyler den som bara den, nästan så att man fryser i bilen på sommaren :lol:
Specialverktyg krävs som du nämde, men priset bör landa på mer rimliga 3500:- till 4000:-

// Micke
Användarvisningsbild
av CarMan
det var det dumaste jag hört. självklart byter man ALLTID torkfiltret. o ja det är ett "specialverktyg" till anslutningen

det är en standard anslutning för AC, så specielverktyget finns på alla möljiga håll

Har fått tag i en stötfångare bak[…]

Hej! Funderar på att skaffa en ny sats till […]

Nordic Plus vs Ultra

Torkarblad med integrerad spolning får du i […]

Problem med värmen på 740

Problemet löst. Verkstaden missade att juster[…]