Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Skulle vara vänlig o lite hjälte med felkodsavläsning på lillsyrrans 850 -96, jag har med alla medel försökt att få den i "harmoni" med hennes bil men icke sa Nicke, ingen kontakt med bilen, har rengjort, har putsat, har kört den på min egen bil, då är den okej, så Läsaren är nog okej men hur ända in i bängen får jag den att prata med hennes 850-96a ? Någon som haft samma problem ?
:D
wissel skrev:Skulle vara vänlig o lite hjälte med felkodsavläsning på lillsyrrans 850 -96, jag har med alla medel försökt att få den i "harmoni" med hennes bil men icke sa Nicke, ingen kontakt med bilen, har rengjort, har putsat, har kört den på min egen bil, då är den okej, så Läsaren är nog okej men hur ända in i bängen får jag den att prata med hennes 850-96a ? Någon som haft samma problem ?
:D

Fick den inte att funka på min 855 -96 heller fast det ska vara samma iso-nr lr vad det heter. Så det vart att lämmna tbx, har hört många där den inte funkar till just -96
Hej killar, har en volvo 850 glt -97, Bilemas läsare kunde läsa ut mina felkoder men inte radera dom, lämnade tillbaka den.
Kom iaf fram till at den funkar antagligen till en 850 med glt motor eller turbo motor, ska nog vara ett Bosch Motronic 4,4 eller 4,3 system i den tror jag.
Beställt en från England nu, ska se om den funkar bättre,

http://www.auteltech.com/ms509.htm
DennisCA's Volvo 850 -97

Oj neej, tappade dekorlisten i golvet då jag[…]

Problem med värmen på 740

På dessa bilar utan AC är där en v[…]

Värmepaket 940

Rengjorde mattorna i bilen upptäcker det &aum[…]

Avlagringarna är väl sot och olja. M&aum[…]