Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Baltazar
Hej, drar sig mot saltare tider nu...
läst en del om 855 och dom ska ju klara rost rätt bra om man bara tvättar och kollar stenskott.

men nu till problemet .. har en import, någon som vet om dom har galvad plåt och hålrums vax från fabrik, om inte ... någon som har en beskriving var man ska rostskyda bilen, håltagning mm. kolla på dinotrol ställe, skulle ha 7200 för min bil, känns lite saftig då den är 10 år, är iofs rostfri ( än så länge )

vore tacksam för svar
av *pettson*
Baltazar skrev:Hej, drar sig mot saltare tider nu...
läst en del om 855 och dom ska ju klara rost rätt bra om man bara tvättar och kollar stenskott.

men nu till problemet .. har en import, någon som vet om dom har galvad plåt och hålrums vax från fabrik, om inte ... någon som har en beskriving var man ska rostskyda bilen, håltagning mm. kolla på dinotrol ställe, skulle ha 7200 för min bil, känns lite saftig då den är 10 år, är iofs rostfri ( än så länge )

vore tacksam för svar
ja du 90% tillverkades i GENT BELGIEN....8% på Torslanda.. och ytterligare 2 procent i resten av världen... ALLA som tillverkades i belgien och i sverige.. har samma skydd...
Be dinitrolstället om en anvisning?.. han bör ju kunna ge dej en lapp mot nån hundralapp?..sniket annars.. då åker man till ett annat ställe.. bland annat volvo har ju faktiskt egna anvisningar för rostskydd ber du dom snällt så kör dom ut det ur vida åt dej.. :wink:
av Baltazar
man tackar för svaret :) sedan gjorde det ju inget att det var just det svaret jag ville höra :)

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]