Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Blommen83
har ett bromsok som är dåligt på en sida i bak...tänkte bara höra om det är det samma ok till alla s70 modeller eller skilljer de sig...ex biltema ok..eller ska man köra på volvo orginal?

bilen är en s70 2.4t 99

Mvh/blommen
av simme
om det är samma på alla s70 är jag lite osäker på,men försök att byta på båda sidorna+skivor och klossar detta finns billigt på biltema om man vill handla där.Så slipper man problem ett tag framöver.
av Blommen83
ja jag tänkte byta på bägge sidor..har nya belägg och skivor ligger..men blev lite osäker på oken..nån som vet med 100% om det är lika till alla modeller av s70?
Användarvisningsbild
av emwtur
fultipset är att gå in på tex meca.se eller skruvat.se och leta reda på delen till din bil
oftast kan man också kolla vilka (andra) bilar delen passar till.
har man en "speciell" modell så kan man hitta billigare standard delar på det viset.
Om din S70 har samma ok som en annan modell som finns på biltema osv....
/emwtur
Användarvisningsbild
av kenlav
Innan du byter bromsok prova att lossa bromsrörer från oken så du inte står där med fastrostade nipplar. Brukar vara så att man får byta bromsrör oxå. Biltemas bromsok är helt ok, jag har nu kört 5000 mil med mina utan några som helst problem.

Har du flyttat över spridarna från gam[…]

Nordic Plus vs Ultra

Headup display, harman kardon, massage funktion so[…]

Håller på att byta drivaxel på h[…]

Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]