Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PDK
Nu kom vibrationerna tillbaka, pga kallare väder???
Har bytt bromsar runt om så dessa ligger inte an, det vet jag.
Och har balanserat däcken. klämvikter på sidorna.

Man märker att bilen inte går lika mjukt. Säg dom vita sträcken som gränsar mot vägrenen, dom är inte höga.
Bilen hoppar utav dessa nåt kopiöst. Men sen på vägen kommer det vid 70-80, lugnare mot 90, men efter 110 så vibrerar det mera.
Kanske något jag bara fått för mig, men när man frikopplar i dessa farter så avtar vibrationerna märkbart?

Tips?
av PDK
Pettson, morgonsula, jo det kan det vara också, men det blev en resa på 35 mil igår, o blev inte av med sulorna?
Då kan man nästan skippa morgonsulorna? För har rätt färska continental på...

Phantom, har provat trycket också, igår, dit resan med 2,0 och hem resan med 2,5. Ingen skillnad, hoppar ändå.

Jag får leta vidare. Har dock läst igenom en massa trådar här på forumet, många säger bussningar, motorfästet nere vid tråget och stötdämpare. Bussningarna ser bra ut iaf, stötdämpare original 15000mil dock har dom fått sig lite rost m.m plus att bakre dämparna har lite läckage. Motorfästet ok...
av PDK
Jag får ta o kolla motorfästet igen vid remskivan... Räcker det att böja o kolla med mejsel? Hur ser man exakt om den är defekt? Tänkte om jag kollat fel sist?
av PDK
motorfästet var helt ok, den nere vid remskivan.

Men nu kom jag på en grej när vi grejade med bromsarna bak, bytte belägg o backar.
Kompisen som höll till på andra sidan nämnde att han slog på skivan för att den inte kom av, så frågade jag vart han slog. Jo vid ytterkanten av skivan med en gummihammare! Kan skivan blivit skev tro??? O därav vibrationerna?
Service Subaru XV

Ja olja är väldigt dyrt. Samma olja (Mob[…]

Alright, men har fortf inte hittat ett enda lar ti[…]

Snarare så ökar bilens förbrukning[…]

Clips till dörrlist v90

Du kanske kan besöka valfri Volvo-anlägg[…]