Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
konnyT5 skrev:verkar inte ge va det lovar. skulle bli runt 285-300 sa han ja köpte det av.men känner ju att det inte e så.tacksam för svar
Kanske bäst att fylla i det som tydligen inte berättats?..
Chipning ger effekten runt 10 sekunder för sen är intercoolern för varm och turbon är åt helvete för het för att kunna ge svalare luft.
DP:n sväljer inte mera värme heller..
Så får man runt 1.2 bar i ladd så har man ca 285hk i en frisk maskin. Men under KORT TID alltså. Det är det som skiljer chiphästar ifrån dom riktiga 300 som man t.ex åker bana med. Dom 300 för bana finns där varv efter varv.. Och ALLT är en eller ett par storlekar större för att kunna klara det.
det står tydligt i edvards annonser att han mäter upp dessa hk med för att citera en annons
"98 oktan tankas vid chippning av boxen.dessa siffror är vad boxen ger om man har
komplett 3 tumssystem annars så ger det 285nw samnt 400 nm
Anpassat för Sportavgas och luftfilter."

så har du gjort dessa grejer?
Har kört med ett sånt chip. Och det är ju som med alla andra: det är en fråga om en del glädjehästar. Den vassaste setg 3 jag sett ärliga papper på gav 274hk. Varken turbo eller spridare räcker egentligen längre. Så det är ju som pettson säger, visst går det att få ut effekten, men bara väldigt korta stunder. Sen har han väl nå chip till glt som ska ge över 200hk med...? :???:

På höger sida lykta på min v60cc […]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]