Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av _hagitch_
Tjenare! Tänkte kolla om någon kan hjälpa mej. Det är så att jag har bytt skivor och handbromsbackar på min volvo c70. Det konstiga är att handbromsen endast tar framåt. Om jag skulle stå med fronten neråt i en nedförsbacke så funkar den alldeles utmärkt. Skulle jag däremot stå med bakändan neråt så rullar den på en gång. Någon som vet vad det kan vara för fel?
Användarvisningsbild
av freak1
_hagitch_ skrev:Tjenare! Tänkte kolla om någon kan hjälpa mej. Det är så att jag har bytt skivor och handbromsbackar på min volvo c70. Det konstiga är att handbromsen endast tar framåt. Om jag skulle stå med fronten neråt i en nedförsbacke så funkar den alldeles utmärkt. Skulle jag däremot stå med bakändan neråt så rullar den på en gång. Någon som vet vad det kan vara för fel?
Finns mängder om detta på forumet, använd sök-funktionen.
Sök på: justera handbroms t ex. Denna tråden hitta jag: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 70#p187396

Inte ditt fel direkt men *pettson* beskriver hur viktigt det är att göra rätt för att
handbromsen ska funka.
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]