Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kottskrapa
Tjena!

På min V70 -97 så fungerar inte 12 volt uttaget fram så jag tänkte ta loss det och kolla om kontakten under har lossnat eller om det helt enkelt måste bytas men innan jag börjar tänkte jag fråga här hur man lättast tar bort plasten runt omkring?

Jag har kollat säkringen och den är hel.

Ha de gött //Jonis
Användarvisningsbild
av Nexus
bänd upp myntfacket,sen förvaringsfacket,under det i framkant sitter 2 skruvar. sen bänd handbromspanelen åt sidan(ha luckan till "Armstödet" öppen) lossa damasken runt vxl spaken sitter bara nertryckt,bänd upp luckan i förvarnings facket mellan stolarna och under det sitter 2 skruvar. sen är det lite kontakter som ska lossas med det ger sig när du får loss hela konsollen.
av kottskrapa
Grammse skrev:bänd upp myntfacket,sen förvaringsfacket,under det i framkant sitter 2 skruvar. sen bänd handbromspanelen åt sidan(ha luckan till "Armstödet" öppen) lossa damasken runt vxl spaken sitter bara nertryckt,bänd upp luckan i förvarnings facket mellan stolarna och under det sitter 2 skruvar. sen är det lite kontakter som ska lossas med det ger sig när du får loss hela konsollen.
Tackar tackar, får ta och testa det imorgon om jag hinner
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]