Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rubber_Duck
Har ett litet problem med en 92 glt som inte startar ibland. Detta kan hända när som både varm o kall. start motorn går rundt men startar inte ända. Har kollat fördelaren o locket o de ä bra. Bilmonson i Eslöv har haft inne bilen o de bytte tändnings kontakten o sa det skulle hjälpa men där hade dom fel hade samma problem en, två dagar efter. Ä det någon som har varit med om samma sak ell ä jag helt ensam om detta. Ä tvungen att köra en Jetta nu känns inte så kull så skulle vara taksam för alla svar.
Användarvisningsbild
av sebb
jag hade samma problem med min bil, då bytte jag bensinfiltert och sedan funkade den perfect.... men min bil dog när ja körde också.
av volvosundsvall
kan ju vara tändspolen som är knäpp oxå och de är ju bara att gå på skroten typ stopp i fickan bra att ha eller så köper du en på skroten och provar med ett ganska billigt alternativ iaf.
av *pettson*
Rubber_Duck skrev:Har ett litet problem med en 92 glt som inte startar ibland. Detta kan hända när som både varm o kall. start motorn går rundt men startar inte ända. Har kollat fördelaren o locket o de ä bra. Bilmonson i Eslöv har haft inne bilen o de bytte tändnings kontakten o sa det skulle hjälpa men där hade dom fel hade samma problem en, två dagar efter. Ä det någon som har varit med om samma sak ell ä jag helt ensam om detta. Ä tvungen att köra en Jetta nu känns inte så kull så skulle vara taksam för alla svar.
faktum är att jag åtgärdat detta felet på säkert 10st 850s..
det jag vill att du testar först är om bilen går att rulla eller bogsera igång lätt... så vi pratar om samma fel..
bilen går inte att starta sporadiskt... kall eller varm... liksom ljummen..
om bilen däremot går lätt att rulla igång då så är det samma fel vi pratar om.. (vilket jag ändå tror det är..)
börja med att hiva ur din startmotor.. ta upp den i bänk... ta isär den och smörj upp den..(smörjningen har inte med felet att göra men när den ändå är ur).. ta nu och slipa block kanten där startmotorn suttit. Slipa även startmotorn så den är ren. Lägg lite aluminium fett på block kanten, återmontera startmotorn och njut av att startmotorn nu går fortare än nånsin och bilen startar direkt. Det blir detta oxidproblemet när man sätter en stålmotor mot ett alublock..
Prova och se.. :wink:
av Frigge
Eller oxå tar man reda på vad bilen saknar när den inte startar,bensin eller gnista. Därefter fortsätter man felsökningen. Gissa kan alla göra,bättre att ha lite fakta.

/Fredrik
av *pettson*
Frigge skrev:Eller oxå tar man reda på vad bilen saknar när den inte startar,bensin eller gnista. Därefter fortsätter man felsökningen. Gissa kan alla göra,bättre att ha lite fakta.

/Fredrik
absolut...
å andra sidan så.. är det den typen av fel som jag tänker på .. då har han gnista... kompression. och bensin.. vid rätt tid.. och ÄNDÅ ingen start..
grejen är att gnistan blir för svag... den blåser ut gnistan vid tändningen av trycket som är vid kompressionen och resultatet är .. ingen start. Inget som man hittar i första försöket.. men låt trådskaparen leta vidare och återkomma.. :idea:

Förstår dig. Helt outstanding bil, de[…]

Start stopp

Ja,det gör den..

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]